Visar inlägg med etikett Lofoten!. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Lofoten!. Visa alla inlägg

fredag, april 1

aprilvær

sludd på tvären, tända ljus, beards&mountains-listan och innejobb.

söndag, mars 20

tisdag, januari 26

puffin

hi world. it's been a while. i have the best of time. living the crazy outdoor life of lofoten, welcoming the light back. spending hours with my partners in crime. 








lördag, januari 9

måndag, december 14

nattreflektioner

varför är jag så sjukt dålig på att gå och lägga mig?

söndag, november 22

 horses and snow are the two things i love most in the world. 
today was a good day.



måndag, november 9

hästflockarna och jag

on and off there has been herds of horses in my life. big and small. from the icelandics i learned the basics on back in sweden to the different herds in the different countries i've been working since school. tofta, kvarnbacka, the amazing little group in funäs, iceland, ireland, canada. and now this new one, at gimsøya, lofoten, norway. different kinds, sizes, tempers. but still the same. i like them so much. horses. hope they always will have the same impact on me. ♥

holtsmúli, iceland
kvarnbacka, sweden

dromquinna, ireland

 chilcotin, canada

 åsen, sweden

hov, norway

torsdag, november 5

scott ♥

  
på höstlovet fick jag privilegiet att vara på tur med den här finingen. 
värre turkamrat kan man ha. 

onsdag, november 4

det är nått mellan oss, mellan oss och världen

"livet. ska det alltid vara du och jag, eller vad säger du? du fortsätter ständigt förvåna mig, du tar mig till så spännande platser, presenterar mig för så fina människor. lär mig så mycket, hela tiden. slår mig på käften när jag behöver det. ger mig så oändligt mycket kärlek. jag vill alltid vara med dig, så länge vi bibehåller en så frisk och utvecklande relation som vi har haft hittills. you rock. never let anyone change you."


anteckningsboken, september 2015. precis så känns det. ♥

torsdag, oktober 29

winter wonderland


det är någon slags mellanting mellan höst och vinter i lofoten just nu, men härom dagen såg det så här vackert ut utanför vårt fönster. ♥

söndag, oktober 25

det har blivit höst, höst och nästan-vinter och jag är full av kreativitet och blogg-inspo. och så här fint kan man ha det på tur i ett regnigt lofoten: 







onsdag, oktober 21

society, you're a crazy breed

tillbaka i en värld av fjällturer och kärlek, med min friluftsfamilj i lofoten. det var kung med höstlov, men också kung att komma hem igen. vi har dagsturat lite och klättrat de senaste dagarna, gått igenom planeringen för de kommande veckorna och i övrigt mest bara hängt, myst och haft det så himla fint. designat om projektbloggen, pratat spons och drömt lite lagom. kim har varit kreativ till tusen och så här fint ser det ut nu: http://fjelljaevlarna.blogspot.no

ikväll har även planerna till det framtida kollektivet börjat formas. en liten gård, såklart, någonstans på lofoten. med en något oklar samling människor, lite löst bestående av henny, kim, albin, vemund, eirik, jonas, claudia, scott, marius och herman. plus minus några, det får visa sig. vi är ännu i uppstartsläget. sjukt mysigt i alla fall, det är det elementära. och så djur, i alla fall hade det varit det finaste. vara något så när självförsörjande. fast det är kanske ett mer långsiktigt projekt.

anyway, man kan alltid drömma. och planera konstiga partys och myskvällar. så får vi se sen. tills dess lever vi internatlivet, spelar cards against humanity i team och stärker våra relationer. livet är fint. älskar norge. men säg det inte till någon. over and out!

torsdag, oktober 8

tidal waves don't beg forgiveness, crashed and on their way


känner massa känslor, drömmer massa drömmar, tänker massa tankar.

söndag, september 6

onsdag, augusti 26

the new start

summer keeps staying and even up here in northern norway we go for morning swims and walk around in shorts, something i didn't count on when packing for the trip. i've had two amazing last weeks in sweden and spent the last one in funäs with rita, doing hikes, riding, picking cloudberries and finally getting up on helags! outstanding.

pretty sweet to get going towards lofoten sunday morning though, at last. it's absolutely amazing up here but i won't write to much about it now, instead i will post the link to our new project blog where you can read all about the adventures i do up here this coming year together with my fellow swedes henny and kim. it is as follows:

http://fjelljaevlarna.blogspot.no

i will give you one picture though, from our first hike up on the mountain behind the school, a little peak into what will follow..!