fredag, augusti 20

Återföreningen

MADDE OCH EMMA.


Nu är jag alltså åter på Strömma och har levt mig igenom dessa två dagar av stor lycka och nytt, nytt, nytt. Det är nytt rum, nya lärare, nya kurser men framförallt nya små ettor! Osäkra, kaxiga saker som ändå har en viss charm. Och det är mest rätt så roligt med så mycket folk att lära känna nu. Lite läskigt, men ja..
Allt är mycket nu, men det har förstås varit himla fint att träffa alla de störda och totalt underbara personer som jag har haft turen att få lära känna på det här stället. Och att bo i Storgården i år igen känns ganska bra nu, för oavsett hur det är så bor jag tillsammans med de finaste tjejorna man kan tänka sig, och ja, ni fattar. Jag trivs.
Anyway, nu vet jag inte vad som ska skrivas mer. Här är bilderna, allt ni behöver:

Jo, just det, sen var vi på hästäventyr idag också, jag och Sofia. Tittade på de små tottarna som numera tillhör flocken nere i Björlanda, tre helt bedårande tönt-hästar i miniatyrformat! Håhå, de var SÅ fina. Helt galet. Och det var fint att se de där häst-sakerna igen, även om min älskade eldhäst inte är hemma än. Jag saknar henne mycket, men om ett par veckor flyttar hon tillbaks igen, förhoppningsvis mycket pigg och vältränad!




Sen vart det kvällshäng med Sofia och Esse, fint och ganska skönt när en Ella inte riktigt vet vad hon vill med sitt liv. Beskådan av Annas och Ritas smörgåsätar-tävling vid kvällsfikan, som till vårat förtret slutade oavgjort då bröden tog slut! Inte bra.  
Allmänt häng och biljard, spring och dramatik i korridorerna och tillslut landning i sängen för att mentalt förbereda för morgondagen. Som tursamt nog inleds med en välsignad sovmorgon, tack Lars!

(...Sjöstrand alltså, om det på något sätt skulle vara oklart.)


4 kommentarer:

  1. Åhh! Jag vill också! Jag vill bo i Storgården jag med!

    SvaraRadera
  2. Gör't! Kom och bo under min säng, det blir nog fint! ^____^
    ...eller hitta något ställe som inte tenderar att bli så dammigt kanske.

    SvaraRadera
  3. Ella, kom till vårt äckel-rum och hälsa på i veckan! Hur kunde du undvika det förra veckan? Galet!

    SvaraRadera
  4. Jag ska jag ska. Men tar nog garderoben, har en tendens att nysa när jag är för nära damm!

    SvaraRadera