söndag, augusti 15

-

Jag känner flow-et nu och är därför så djärv så jag skriver två inlägg på raken tänkte jag.
Mycket är spännande med att till slut ha skaffat en egen blogg, men allt känns också konstigt och jag kommer behöva lite tid för att vänja mig. Eller ja, det spelar ju ingen större roll, bloggen är min och den blir vad jag gör den till. Ha!


Anyway. I fredags tog jag mitt pick och pack och for till min kära klasskamrat Matilda (den vänstra av de två äcklen på bilden). För att få se Äspered, charm-hålan där hon har växt upp, som är ett ständigt hett samtalsämne och som nu skulle beskådas i verkligheten! Samt att jag kanske gillar henne lite grann, men ja, inte direkt...

Så vi ägnade oss mest åt att prata och sommarlovs-dega, nysta garn, baka lite kakor, bråka med hennes motbjudande kissemissar och fjanta runt Äspered-city. You know, coolingar som vi är. Jag fick träffa diverse släktingar av alla möjliga slag, plus en viss pojkvän och uppleva Matildas sjuttonde födelsedag live, liksom. Vakna upp brevid henne på den stora dagen. Mhh. Och träffa de mest bedårande kattungar man kan tänka sig, de små charmtrollen Lars-Åke och Marita (som är det andra lilla äcklet på bilden).
På det stora hela var det alltså som ni kanske förstår ett mycket fint äventyr, och lördagen blev förstås fulländad med den fina spelningen och lite kvällshäng med Ylva, Maria och Dylan. Familje-umgänge och de sista självande sommarlovsdagarna återstår, sedan återvänder jag till den där störda skolan som jag har saknat så mycket. Till de störda vännerna och den ganska o-störda hästen. Världens stördaste Nelly kommer ju också vara där från och med nu.
Och det blir nog fint.

1 kommentar:

  1. tack för allt! för sällskapet, för presenten, för äppelpajen, för ja allt!<3 Med kärlek /m

    SvaraRadera