söndag, augusti 29

trassel


Vi möts på trappan. Den alltid vackra M, som varit på resa större delen av dagen. Landar snart på min säng, med den ganska obligatoriska te-brickan, fin-tekannan och varsin mumin-kopp. 
Vi pratar. Pratar händelser, pratar verklighet, pratar trassel. Framförallt trassel. Fast självfallet inte enbart! Kreativitets-mys pågår också, hon med stickor i händerna, jag med sax och harmlösa, bortsorterade tidningar. Vi läser King och vi skrattar. För att den är så fin, och vi med!
Klipper, klipper, klipper. Och nu kan jag alltid bära slips.
Tack vare King! 


..and now to something completely different:
För det var sekelskiftesdagar förra helgen, och systern tog fina bilder. Vilka jag nu brutalt har snott från henne, eftersom jag gärna vill tillgodose mina läsares (läs: Moas) önskningar. Så de icke-läskunniga (♥) får här alltså lite bilder på sekelskiftes-barn och, ja, deras sysselsättningar!





Yes, det är alltså vi. Vi har en mycket sund syskon-relation. På sant.
Kärlek till alla söta blogg-läsare. Ni är ♥. Nu ska jag ta tag i mitt liv!


PS. Monty Python-citeringen var till världens finaste Ylva. DS.

4 kommentarer:

  1. Alltså, bilderna. Speechless! Underbar vackra!

    SvaraRadera
  2. åhhhh monty python!!!!
    jag älskar dig.

    SvaraRadera
  3. tack för din fina, fina kommentar. konstigt nog fick jag den när jag verkligen behövde den.

    SvaraRadera
  4. kära. det var en så hemskt fin kväll, jätte. och jag ska gifta mig med chefsredaktören för king, så får du vara best man. love ♥

    föresten:
    http://svagstyrkeskratt.blogspot.com/2010/09/till-e.html

    for you

    SvaraRadera