lördag, december 18

ja, det är snö och hundar som gäller just nu. ♥



det är jullov nu, det är äntligen äntligen jullov.
en seg och ofokuserad vecka har förflutit, en vecka innehållande det mesta, men mest allas längtan efter terminens sista dag. och idag var den här, idag fjantade vi oss igenom de två lektionerna vi hade och sedan var det avslutning. en ganska awesome sådan dessutom. lars sjöstrand alltså, vilken kille säger jag bara!

men förutom glädjen över våran oväntat talangfulla favorit-studierektor har dagen varit lite extra skum på grund av utebliven sömn i natt. operation dygning startades vid 23-tiden, alltid lika spännande. vi planerade sniffande av kanel och socker (blev dock inte av), drack glögg och åt pepparkakor, tittade lite på film och på how i met your mother, pluggade och läste högt ut harry potter och de vises sten. men när rumskompisarna gav upp vid tre-tiden och tönt-ettorna (alltså bella, anna och nicklas) vid fyra så visade sig min envisa sida och jag fortsatte pusslandet på annas 1000-bitars pussel i närvaron av mina sovande roomiesar, fast besluten att vara vaken hela natten. jag tassade runt och packade, pusslade och hörde på rent, kokade blaskigt kaffe och räknade företagspengar. 
det var hel-fint att vara vaken själv. så ovanlig känsla.

dagen har dock sedan varit lite surrealistisk. mina tankar har inte riktigt hängt med, vilket resulterade i att jag var jätteelak mot jessica under andra småföretagande-lektionen. jag har också känt mig konstigt tömd på all energi, speciellt efter långpromenaden med ridlärar-carros hundar indira och gandhi. och nu orkar helt enkelt inte mina ögonlock med mer, de vill bara falla ner, ner, ner.
ner, ner, ner, ner, ner...

å imorgon kommer föresten mina finaste vänner hit för att umgås, så då måste jag åter vara pigg och glad igen! det ska bli SÅ fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar