torsdag, juli 21

nulägesrapport:

jag har varit ute och haft mini-semestersegling med föräldrarna i tre dagar, men igår kom jag åter till mitt marstrandshem, solbränd och lite trött och redo att jobba igen. för idag, imorgon och på lördag är det jobb som gäller på lilla café zanzibar där jag numera är anställd. väldigt bra och väldigt lagom litet sommarjobb.
.
i nuläget är jag helt ensam i huset, för systern är på äventyr och föräldrarna är ju som sagt iväg och seglar. ganska skönt är det, eller bra liksom, för när agnes är hemma så umgås vi så mycket att jag inte får något gjort! därför har jag ikväll tagit i tu med diverse småsaker som behövde göras och dessutom vänt och vridit på hur jag ska lösa resan till dalarna för att se jamie cullum den 13:e augusti, ett dilemma som ännu är olöst men som jag gör bäst i att sova lite på tror jag...
.
och annars så har jag talat med min fina gudmor och faster ylva på telefon ikväll också, en anmärkningsvärt fin och bra pratstund och med känslan av dom alla där ute i rökås i bakhuvudet. jag har ju diverse sommarställen jag verkligen hoppas att jag ska finna tid att åka till innan sommaren tar slut, vi får väl se hur det blir med den saken. brännebråten åtminstone. rökås kan faktiskt bli en höstutflykt också. men jag saknar min monster-ylva som hör hemma på brännebråten, jag hoppas att jag kommer dit snart.
.
nu regnar det mot fönsterrutan, klockan är snart tolv och jag borde verkligen sova så jag orkar upp i tid imorgon för en ny arbetsdag. man hinner visst inte allt man tänker att man ska göra även om ens syster inte är hemma... men jag får väl försöka ta tag i de kvarvarande sakerna imorgonkväll istället då. nu ska jag dissa rita och krypa ner i sängen för att läsa lite töntig joyce carol oates-bok. puss och hej.

3 kommentarer:

  1. charm. jag kommer hem imorgonkväll. då du!

    SvaraRadera
  2. E!!!!!!!!!!!!
    !!
    1
    !

    satan sicken icke-kommunikationsålder jag levt i den senaste veckan. tvivelaktigt internet och nu har min mobiltelefon bestämt sig för att radera allt som inte ligger på kortet, ergo: kan jag få ditt nummer, love? typ messa det till mig. skulle göra mitt liv så mycket enklare.

    oooch jamie. fuck. jag har inga pengar. typ alls. du vet augusti. så. fan. det går liksom inte. jag skulle hört av mig tidigare om det ifall jag hade haft internet och kunnat kolla mina konton och liksom haft ditt nummer. förlåt.

    <3<3

    SvaraRadera
  3. som du vet så är jag helt oförmögen att skriva korta eller "normallånga" brev. så du vet liksom fast det vet du ju redan säkert.
    och om du någon gång skulle vara i närheten av Örebro och känna dig hemlös så ska du komma hem till mig och få bulle och kramar.

    SvaraRadera