måndag, februari 27

close your eyes really tight and try to imagine

right, where to start? måndag idag och det är fint att vara hemma på strömma igen. faktum är att vi har kvalitetstid big time och sitter inknökade i soffan i vardagsrummet, jag, johanna, anna, emma, rita, liza och michelle. men tillbaka till det senare.

jag var som jag kanske nämnt ledig i fredags då vi tidigt begav oss mot mora, jag, mor och mormor. bodde i en minimal campingstuga i älvdalen, peppade med pasta och sömn och packade sedan med oss allt på lördagsmorgonen för att åka mot oxberg och starten för tjejvasan. vet inte om det finns så mycket mer att säga än att mamma ägde och körde på 2:19, och jag ägde också, körde på 2:49 och klarade därmed målet under tre timmar! har aldrig tagit ut mig så mycket tror jag. det var fett roligt, solen sken hela loppet och jag är nöjd som fan i alla fall. så här såg det ut vid starten:


och så här vid målet efter tre mil körda:


grymt nöjd tjej alltså. och efter vilodagen igår med chillande, bakande och promenerande med bianca, emil och ninjo hemma i marstrand har det fortsatt bra med avklarat godkänt teoriprov imorse! och det är jag så himla lättad över, känns jättejättejätteskönt.

men för att komma tillbaks till vad jag var inne på i början av blogginlägget har jag och mina älskade homies spenderat de senaste två timmarna i vardagsrummet med att titta igenom diverse gamla bilder från den första tiden på strömma på våra respektive bilddagböcker. heeeelt galet roligt! det hela på grund av en liten kommentar från min älskade brevvän. och här är ett mindre urval av diverse fantastiska bilder från svunna tider då johanna hade sin naturliga hårfärg, då vi fortfarande hade ladugårdslektioner med majvor och glöd var det finaste i mitt liv:












annars har jag inte så mycket att säga. den gode johanna färgade sitt hår mörkbrunt tidigare ikväll, och eftersom hon hade färg över fick även delar av min lugg en dos, det känns lite småspexigt! så ikväll går jag och lägger mig med brunt underhår i luggen och en lättad känsla i magen. förhoppningsvis läser vi lite i godnatt mister tom, och ser sedan till att sova i tid för att ha energi till de två hundtimmarna vi börjar dagen med imorgon! jag älskar strömma. 

2 kommentarer:

  1. gulligt ju ♥ grattis och hurra för teoriprovet och tjejvasan också! love.

    SvaraRadera
  2. åh. vad minnen kan väcka känslor till liv, även om det man valde då var helt fel för en. du är fin, ella. ♥

    SvaraRadera