söndag, februari 5

thoughts of life

galet mycket är på gång i livet just nu och det känns som att jag får ägna allt mitt fokus på att planera och se till att allt blir gjort, att allt jag vill hinna med hinns med och att inte någon eller något glöms bort mitt i allt. det ska bli skönt att landa på strömma igen efter de här två avstängningsveckorna. att kunna sjunka ner på en plats, krypa upp i våningsängsfortet som bara är mitt och inte behöva hasta runt överallt och agera levande förvaringsutrymme för veckans skolböcker, kamera, körkortsgrejer och dator. det tär lite. jag har varit så himla fysisk den senaste tiden, skulle behöva hinna stanna upp och tänka en stund nu tror jag.

iallafall är halkan klar och genomförd och nu planerar jag att få till uppskrivning och uppkörning typ vecka nio. YAY! blir körkortet klart kommer jag kunna lägga alla tankar och oro över det bakom mig och det vore himla skönt. projektrapporten ska apropå det vara helt klar och lämnas in på fredag, och även den kommer det kännas grymt bra att äntligen få släppa, för fy fan vad länge vi har behövt hålla på med de där satans projekten nu! det har varit roligt och jättelärorikt, men asjobbigt också. anyway.

jag peppar tjejvasan om knappt tre veckor och tränar så mycket jag pallar och hinner med. var ute och sprang med min vita varg-hund i vinterkylan i lördags och vi sprang ända upp till danska utkiken där vi drack varm saft (mest jag), åt levergodis (mest ninjo) och tittade på utsikten i strålande vackert solsken! magic. på fredag åker jag med päronen norrut till käraste tänndalen och åker så mycket skidor vi orkar i en veckas tid, plus kör lite häst och släde och träffar släkt förstås. jag längtar sönder, och är för tillfället alltför avundsjuk på äckel-emma som är och åker bräda redan denna veckan!

gud, jag inser hur rörigt det blir när jag inte hinner skriva separata blogginlägg, utan försöker skriva allt i ett. >< men nu måste jag snart sova, så jag ska avrunda det här. tänkte bara avsluta med lite halvbra bilder från förra lördagen då vi firade malins 19-årsdag ute i skogen hos henne, med fabulöst god mat, charmigt folk och bra musik. väldigt väldigt fint!

fanny 

malin och kök 

markus

posing med maria, elvira, karl, fanny och nelly

malin, i försök att presentera maten

dennis plus posande m och e!

m

isabell och dennis och grädde

elvira, i mina glasögon minus glas!

puss och godnatt!

4 kommentarer:

  1. yaaay, finally ett inlägg... :) folk är så upptagna med sina liv hela tiden..!

    SvaraRadera
  2. ja, något åt den stilen, känns som att det är jag och tre till som skriver, något för mycket. och resten har lämnat datorn bakom sig ;)

    Nej det förstår jag verkligen! Jag och michelle har pratat mycket om det, skaffar man sig häst och hund så får man verkligen anpassa sig efter det hela tiden. Inte åka utomlands lika lätt eller bort över huvudtaget och sådant om man inte har någon som tar hand om djuren... Så det kanske borde dröja till man är vuxen och har gjort det mesta egentligen. Det är därför jag tvekar så sjukligt med moonisen. jag vet att jag måste hämta henne, för bådas skull. Men jag vet även att jag ibland kommer behöva någon som tar henne. För jag får mina perioder då jag vill vara med bara mig. inte ens djuren... men men! :)

    Åh det låter ju underbart ju! Kul att han fick lite till islandskompisar ;)

    Ja, haha, jag tvingade ut det ur henne. Mig går inte o säga något till utan att säga klart det (töntiga jag)... är så galet nyfiken på allt och behöver veta vad folk vill säga mig direkt xD
    Ja men precis!! Jag sa till emma att hon skulle kolla med alla i stugan i onsdags, när det passar bäst. dock hörde hon inte av sig så hon glömde nog det (ge henne mkt smisk när hon kmr tba :D) så jag får la be henne när ho kmr tba elr något. eller på den där festen som tydligen ska hållas under lovet ? ska du med då eller ? för jag vet ju att du ska o åka skidor, men var det på helgen vecka 7 ? för annars tänkte jag o michelle att det kanske passade i göteve då ? men om du kmr hem senare så tar vi det såklart senare, för du har en stor mening i detta med ju! ;)
    Men såfort jag får reda på ett datum härskapet kan, så kan jag kolla om det går att hyra då bara, och börja fixa lite! ;D

    SvaraRadera
  3. oh, i can feel your avundsjuka all the way over here, gurl! Jag och min blåslagna kropp har det bra här, saknar er tjejer bara! Denise, detta blir väldigt svårt då man är många töser och har svårt att hotta ett datum. Och är det ngn som ska ha smisk är det du, varför vet jag inte, men så är det bara när man är minst i en umgängeskrets! Så det så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha! men vi har ett preliminärt datum nu ditt fån och hoppas på det. tänker inte skriva det här in case of... men ja, jag kan skicka dig ett sms eller dylikt istället!
      OCH! imorgon får jag också åka!!

      Radera