måndag, juli 16

ireland, here we come!

nu är det bestämt, flygbiljetterna är bokade, den tjugonionde augusti lämnar jag och rita sverige! åh gud vad det är spännande att planera såna här saker och se dom ta form till något man kanske inte alls hade tänkt från början. tänk att vår jakt efter en fårgård nära dublin blev en hästgård på den irländska sydkusten. tänk att jag ett drygt år efter islandsäventyret ger mig iväg till en annan ö långt bort, vågar ge mig ut i det okända igen trots allt som hände. ja, man upphör aldrig att förundras.

nu finns återigen längtan och förhoppningar i mängder, fast också en annan beredskap på bakslag. och man måste ju våga testa på nytt. denna gång har jag ju dessutom bästa rita vid min sida. jag hoppas hoppas hoppas innerligen att vi kommer trivas i kenmare, att vi kommer lära oss massor och att vi kommer få massa fint att dela med oss av, samt mycket besök av nära och kära. en del godingar, typ emma, jessica och anna, har ju redan planer på att hälsa på oss, finaste vännerna. så detta blir nog bra!

åh gud, men nu måste jag få ner min upprymdhet lite så att jag kan sova. men jag bör också nämna att dagens glädjeämnen utöver bokandet av biljetterna har varit, as always, fin dejt med rita i stan, hästhäng i sjövik och införskaffande av ny mobil, which means att jag återigen kan smsa med simon! galenskap vad längesen det var, men nu är vi back in track!

så ja. jag är för tillfället mycket nöjd, något över-uppspelt inombords, trött och i behov av att sova. därför är det den direkta planen. varför bloggar jag alltid sent på kvällarna förresten, och varför måste jag alltid skriva att jag ska sova? det undrar väl inte ni egentligen? eller så gör ni det. nu ska jag sova i alla fall, vare sig ni vill veta det eller inte. ha. (men lämna lite reaktioner och kommentarer på att vi ska åka för guds skulle, jag vill veta vad ni tycker! ♥)


1 kommentar:

  1. det är helt fantastiskt, att flytta så långt bort, utanför sverige. fan vad du är modig ella ♥

    SvaraRadera