fredag, augusti 24

jag har alltid en längtan bort

och så var klockan mycket nu igen. det har varit en lång och rätt jobbig jobb-dag idag. den följdes dessutom av en störd cykeltur hem från jobbet i motvinden från helvetet som gjorde att de nio kilometrarna tog tio minuter längre tid att cykla än i vanliga fall. jag fick trampa nedför instöbron, ska det vara så? och nu är kroppen le tired, big time. så skönt att bara ligga i sin säng och känna benen svagt värka av träningsvärk. 

mina små föräldrar är åter hemkomna från sina seglingsäventyr, nu senast på svalbard, och det är fint som snus. när jag kom hem idag efter den sjuka cykelfärden, helt färdig och kraftlös, var köket fyllt både av vanliga kantareller och trattkantareller, resultatet av skogsäventyret föräldrarna hade ägnat sig åt medan jag jobbade. oh the happiness. ibland när jag undrar varför i helvete jag ska åka med en tönt som rita till irland så får jag frammana i mitt huvud tanken på svamp, och det faktum att vi båda två älskar svamp mer än mycket annat här i världen. och då förstår jag. då är alla hennes brister förlåtna. (♥)

apropå irland så börjar avresan närma sig med stormsteg! vid den här tiden om sex dygn har vi varit på irland i två timmar om allt går enligt planerna. heeeeelt galet. så idag skickade jag iväg ett mail till vår gård med lite förfrågningar om vad vi bör ha med oss och så där, vi väntar oss visserligen det värsta av det irländska vädret men det känns ändå bra att fråga innan vi packar ner gummistövlarna i resväskan... 

ahh, men peppen på att åka iväg är stor nu och nervositeten ganska liten, det är skönt! i och med mitt lilla införskaffande av facebook-konto kunde jag lägga till dromquinna stables som vän där och har på så sätt fått tillgång till betydligt mer bilder från gården, verksamheten och naturen runt omkring än innan, och det bara kliar i mig av längtan att få se allt på riktigt! men först ska vi klara av ditresan förstås, med alla de flyg och bussar vi ska hitta till och lyckas komma med och så där. vi vet ju av tidigare erfarenhet att rita och säkerhetskontroller inte är den bästa kombinationen liksom..!

men nu bör egentligen mitt enda fokus vara sömn, så att jag får sova ordentligt i natt och är pigg inför jobbet de kommande två dagarna. då är det nämligen fotokurs och jag ska jobba jobba jobba järnet, helst utan att vara i närheten av så sur och opepp som jag var på jobbet idag. cause it sucks. så det återstår väl bara att säga tack och godnatt, sov fint folk och dröm om spexiga saker! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar