torsdag, november 8

as time goes by

oh sweet torsdagskväll. vi passar kidsen = får hänga i familjens hus med brasa, stor tv, bra internetanslutning och världens skönaste lädersoffa, helt okej med andra ord. danny och ruby sover sen länge och vi ska bara vara här ifall de skulle vakna, så det är inte särskilt hard work.

i lugnet efter stormen från förra veckans mid-term holidays har vi de här senaste dagarna andats ut, sovit lite längre på mornarna, arbetat i lugn takt och njutit av det fina vädret som har varit så vänligt att infinna sig sedan i måndags. vi tränar unghästar för tillfället, två irish cob-pojkar som är här för inridning/tillridning och som är ganska bedårande fina.

shantie, som min lille skrutt heter, är typ sex år och reds in när han var drygt två, men har stått sedan dess och har nu startats från grunden igen här hos oss. hittills går det guld, löslongeringen svarar han perfekt på nu, tömkörningen är också felfri och behövs inte mer och vi jobbar på med nya saker varje gång jag sitter upp på honom! att gå över från barbacka till sadel gick fint, från paddocken ut i skogen gick fint och nu efter tre dagar går både skritt, trav och galopp fint. en mycket samarbetsvillig pojke är han, och under mikes och xenias ledning går träningen stadigt framåt. bästa. ♥

rita har också sin lille pojk, rocky som är typ fyra och som aldrig har ridits förut. han har dock fått vila nu i början då han fått en infektion i sitt vänstra bakben, men de har satt igång så smått med att longera, gå och springa i paddocken, tömköra och rita har även suttit upp på honom när han varit uppbunden vid stallväggen. och imorgon, då ska hon testa att rida honom för första gången! så ni kan ju tänka på henne och hålla tummarna för att hon överlever..! men jag och shantie ska vara där som support och jag är säker på att det kommer gå fint.

annars går dagarna framåt en efter en, vi drömmer om allt vi ska göra när vi kommer hem och pratar om allt vi kommer sakna när vi åker. hästarna och hundarna kommer absolut bli värst, så det är tur att jag kommer hem till min älskade lilla ninjo och snart även kommer få hänga med fastern hästar också som plåster på såren. jag planerar stockholmsresa, födelsedagsfirande, julmys och skåne-utflykt. längtar ihjäl mig efter att åka skidor, och att lära mig åka snowboard. it's gonna be fabulous.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar