onsdag, november 6

who's gonna break my fall?

fifth of november idag, alltså guy fawkes-night om man är bosatt i storbritanien, alternativt hänger på en ranch i sydvästra kanada med två galna engelsmän. en stor stor brasa, fyrverkerier, med snön på marken blev nyårs-känslan påtaglig. vilket det inte var, men ja. magkänslan var en del lycka och en del längtan till det som kommer i januari, fast för kvällen även med en touch av att jag borde vara där redan i december och fira nyår med samma galenskaper som förra året! eller ja, kanske inte riktigt samma galenskaper då... anyhow, det är lite kluvet, men så får det vara. nu gör jag det här, i januari flyttar jag hem till tänndalen. tid för allt, bara en sak i taget. ju. life is simple.

snön kom ner till oss på ranch-nivå för tre dagar sen och har vart kvar sen dess. ändrade landskapet totalt, och det är SÅ vackert. var redan innan såklart, men på ett helt nytt sätt nu. ihh. jag har kommit in i lite vintermelankoli-mode, är lite tystare, lite mer inåt. men jag är väldigt väldigt lycklig. tittar ut varje morgon och möts av glittrande vita berg, moln av ånga när man andas och glada hundar och hästar.
så. himla. fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar