tisdag, november 2

ah. i onsdags fyllde min kära vän och klasskamrat michelle sjutton år. hon är med andra ord inte längre lika ung och fräsch som jag, det ska ni veta. fast kanske lite mognare. (kanske?)
upptagen som jag är med mitt egna liv och sånt tjafs blev det iallafall så att jag glömde, ja helt glömde av att det var hennes egna speciella dag.
(fastdetstårmycketprydligtiminkalenderochjagfaktisktintetyckerattdetvarheltokejattjagglömdeavdet.)
det känns lite dåligt. det är något av en vänskaplig skam, ni vet.
men. michelle fyllde alltså år i onsdags, den tjugosjunde oktober, och det var något stort, det ska ni allihopa veta. HURRA säger jag! 
(som plåster på såren)

lisa och michelle, förstås! (because we love old pics♥)

förutom detta har det hänt en del annat sen sist. jag har gått från jobbet en sista gång och sagt hejdå till det fina folket på kliniken, det var lite sorglig. fast skönt. när ett höstlov ligger framför en är inget så speciellt jobbigt! jag och bästa angelica har även varit på en skum intervju, och jag har äntligen gjort en blandskiva till a och så har jag skrivit klart och skickat in hela det slutligen elva sidor långa historia-arbetet om medeltiden, vilket var kind of awesome!

sen har också ett par av mina fina strömma-tjejor tagit sig ända ut till marstrand för att vi skulle få träffas och ha lite roligt på lovet. pga den kära praktiken har ju nämligen jag och johanna varit ifrån strömma och de andra i drygt tre veckor, galet långt, så vi ville liksom träffas. spontant filmmys var vår plan. detta filmmys artade sig till att bli ett fantastiskt roligt dygn med mina fina flickor rita, johanna, emma och angelica, och varför är jag förvånad, de är ju några av de allra bästa jag vet! med en sprudlande glad emma, och snart sprudlande glada alla, party-musik, galenskaper, massa fotande och populärmusik från vittula + djungel george blev det som det bara kan bli med de där ungarna, hel-fint. 

sen hade vi lång-frukost och liten spel-maraton under större delen av dagen idag, innan de lassade in sig i bussen mot göteborg vid tre-tiden och jag stod kvar i regnet, nöjd och glad och lycklig. för att det var så mysigt och blev så perfekt.

det blir det ju faktiskt inte alltid.












jag tog jättefå bilder jämfört med johanna och angelica, som fotade allt hela tiden! de töntarna lär ju lägga ut sina bilder på facebook, men johanna sa också att hon skulle göra ett litet blogginlägg om det själv, vilket jag verkligen förväntar mig att hon gör.
här är länk till hennes blogg, ifall ni vill ta del av de övriga fotona av kvällen!
känn pressen nu johanna, nu måste du göra ett inlägg! ♥
 

4 kommentarer:

  1. jag funderar starkt på hur jag ska få dig att lida så mycket som möjligt efter att du la ut den bilden... lida. men jag gillar dig ändå, men kom ihåg det, lida.

    SvaraRadera
  2. Tack, tack och tack fina Ella! Jag bara älskar bilden på mig och Liza! Den ger riktig Strömma-känsla! Det ska bli så skönt att vi alla är samlade efter lovet igen! Kram<3

    SvaraRadera
  3. jag tänkte skriva en kommentar om att du nu måste byta ut månadens man eftersom det är andra dagen i novemeber. men när jag läst klart inlägget och skrollade upp såg jag att du redan bytt. fint! kärlek och sånt. /m

    SvaraRadera