måndag, november 29

för kärlekens skull!

jo, som sagt. detta inlägg ska, efter moas önskan(♥), vigas åt strömma. här på skolan spenderar jag ju det mesta av min tid med alla fina små människor som också går här. alltså händer det då och då en del hel-fina saker. kanske lite värda att berätta om..




sååå, till att börja med var det den hel-fina vilda västern-torsdagen (förr-förra torsdagen alltså >__<), ännu en awesome tema-dag. uppklädda till cowboys, indianer samt lättklädd saloon-flicka (lisa♥), levde vi oss in i våra roller under dagen, fast eventuellt med ett antal onaturliga affärer alla emellan..!
min outfit, bestående av jeans, skjorta, cowboy-hatt, scarf, lasso, revolver och jodhpurs, gjorde mig till en komplett cowboy, möjligtvis med undantag för chaps, sporrar och en häst förstås! dokumenteringen var det dock dåligt med, men ett par bra bilder på gulle-anna och hennes tappra springare Jonas Coffee Kent-Brunte (K-B) vart det. ♥! 
men varning för sorligt slut..







nästa tokeri var lantbruksdjurslektionen i lagården förra veckan, brunstkontroll på kossorna. ja, sånt gör vi på den här skolan. det var i alla fall ganska gosigt att gå runt och gosa med korna och småanteckna lite. de är stora och lite läskiga ibland, respektingivande liksom, men så himla fina. och kalvar är kanske det sötaste som finns. 
+ fina brudar!












sen var det finaste någonsin förra torsdagen, när vi hade aktivitetsdag och byt/byt-marknad. själva höjdpunkten var att jag fick rida lektion på eftermiddagen för Carro, tillsammans med sex andra lyckliga på skolans fina hästa-pållar. att bli tilldelad lilla Leostro på sådär en och sextio i mankhöjd var ju lite överrumplande, men bra! jag nådde till och med att sadla, så inga direkta problem uppstod. 
själva lektionen var jättefin, även om steget på en långbent stor häst skiljer sig ganska rejält mot mina vanliga små isländska riddjur. men det gick.. relativt bra, och det var jätteroligt! dessutom blir jag ju kär i varenda häst jag kommer i kontakt med, Leo inget undantag, så vad kan jag säga, den där hästen är SÅ fin.
exakt såhär fin faktiskt:




ja, och utöver aktiviteterna hade vi alltså byt/byt-marknad efteråt, mycket trevligt och miljömedvetet. jag fann x antal fina filmer och böcker som jag fick mot en hög med skitsaker som jag lämnade. sånt känns BRA!
vid detta tillfälle sprang förstås även min tokiga roomie anna runt och bytte till sig de konstigaste saker hon kunde hitta, för att med det få alla som såg henne att le. ja, hon är så fin! enjoy!


 

hmm, jo, och det är snö här, men det kunde ni kanske lista ut själva. fint och gnistrande vitt, överallt. när matten idag var inställd och vi istället skulle ha självstudier begav jag och ellinor oss ut på en snö-promenad. det var våra självstudier. och det var finast. matilda var inte här idag, så jag fick ta hand om fin-ellinor litegrann. eller så tog hon hand om mig. eller så fick vi bara tillfälle att umgås. men det var finast, i alla fall.
inga bilder finns från tillfället, ni får bara föreställa er det. ni klara't.


och idag kom föresten skolkatalogen. den är roligast någonsin! ^__^




puss, godnatt och kärlek//e

4 kommentarer:

  1. Åh, fina Ella. Blir så glad av att läsa din blogg.
    Det enda som skulle kunna göra den bättre vore om du kunde skriva lite oftare, men förstår ju att en så otroligt underbar och omtyckt tjej som du är ofta upptagen.
    Kommer i alla fall att titta varje dag!

    Kärlek<3

    SvaraRadera
  2. trots att skrivandet om äckel-skolan inte stod högst upp på min önskelista, så var inlägget ändå hur fint som helst!
    och du, imorgon är det du och jag som tar ett litet snack där du ska berätta allt om din kommentar.

    SvaraRadera
  3. stackars min polle!! och vi är världsbäst och finast på bilden! ♥

    SvaraRadera
  4. Åh,Leo! Saknar den saken otroligt (även om an var för stor!) Då får pussa han på mulen från mig!

    SvaraRadera