onsdag, juni 1

om sanningen ska fram:

hej gott folk.
.
jag har en känsla i magen om att lite uppdatering (alltså uppdatering-uppdatering, om vad som händer typ) är på sin plats på den här bloggen.
.
sommaren har återvänt till Strömma och de sista dagarna har varit bråda men fina, fyllda av allt som ska göras innan skolan tar slut. jag har endast en lektion kvar senare idag, sen åker jag hem för att peppa järnet och packa alla de saker jag kommer behöva inför min islandssommar. jag har sovit min sista natt i rummet som varit mitt, Annas och Lisas det senaste året, och jag har redan fått krama om ett antal människor hårt för sista gången på tio långa veckor. som tur är ska vi få åka hem till Emma på fredag för att hänga och mysa en sista kväll, så mina älskade, älskade tjejer behöver jag inte säga hejdå till riktigt än.
.
jag kommit till ett stadium där jag dras lite åt två håll. under så lång tid har jag bara velat få åka iväg, men nu har nervositeten flyttat in i min kropp och jag både vill och inte vill sitta där på flyget mot island. det är ju lite läskigt. fast det är så himla värt att jag ska göra den här resan, hur det än blir kommer jag få ut en massa av det. så är det ju. nu vet jag att mitt värdpar, Svanhildur och Magnús, kommer vara ute och döma avelsvisningar den första veckan som jag är där, men att jag ska bli omhändertagen av de andra som jobbar på gården. jag har också fått veta att jag, när jag sitter på bussen från Reykjavik, ska ringa antingen till Steffi eller till Steina och säga när jag kommer fram, så att de kan komma och hämta upp mig. det kommer vara SÅ läskigt. prata med personer jag aldrig har träffat eller haft kontakt med, som dessutom är islänningar. ahhh.
.
fast ja, det är ju som sagt allt det läskiga. jag är samtidigt så himla peppad och förväntansfull. jag vill åka nununu! jag vill att det ska bli eftermiddag, att jag och Johanna ska rida vår sista ridtur på Elgur och Stjerna innan sommaren, att mamma ska komma så vi kan lasta ur alla mina saker ur rummet och åka hem, att jag ska packa alla mina saker, att jag ska överleva alla saker jag kan tänkas panikera över, att jag ska åka till emma, att jag ska spendera sista natten med tjejerna, att jag ska komma hem till farmor och farfar, att det ska bli söndag och att jag ska komma iväg! nu. jag går sönder av att vänta så här. 
.
äsch. egentligen har jag projekttimme nu och ska ägna lite tid åt att färdigställa min projektplan, det måste göras innan jag åker. min älskade lilla Anna-tönt har laddat ner "om sanningen ska fram" åt mig, så hur det än blir på Island kommer jag kunna bli glad, eftersom jag kan lyssna på den. känns bra.
.
over and out and ,
ella.

2 kommentarer:

  1. Ellaaaa, det kommer gå skitbra där borta på Islandet! Du får uppdatera bloggen massivs så vi får se hur det ser ut och veta hur du har det <3

    SvaraRadera
  2. jag är pirrig med dig, det kommer helt säkert att bli helt fantastic... pussa nån häst från mig.

    SvaraRadera