torsdag, juni 23

vad ingen trodde.

okej.
.
jag vet inte riktigt hur jag ska skriva det här. det har gått lång tid sen jag uppdaterade den lilla bloggen nu, men jag har varit opepp och ledsen så det har inte blivit. ni förstår att det är lättare att hantera att allt känns nytt och konstigt första veckan man är på ett ställe, för så ska det vara, men när det fortsätter och blir värre och värre under den kommande andra och tredje veckan så är det inte så roligt längre, och det är inte så lätt att ta sig igenom det. inte när man vet att man har planerat att stanna tio veckor sammanlagt.
.
ni förstår att det här går inte. det fungerar inte för mig, ingenstans, inte alls. jag tror att jag vantrivs här, jag har aldrig vantrivts någonstans förut men jag tror det är så här det känns. och för att ni ska förstå allt krävs en lång förklaring, men det får nog bli face to face isåfall, det är för svårt att försöka skriva allt i ord här. för det är så många faktorer som gör det, som gör att jag är helt ur balans och mår sämre än jag någonsin har gjort innan. det känns lite för komplicerat.

ja. så är det, pretty much. inte som man skulle önskat kanske. men det viktigaste är att jag får komma härifrån snart. för jag kan inte självmant orsaka mig själv det lidande jag känner här i tio veckors tid. det skulle nog vara helt sinnesjukt.
.
men även om det inte är någon bra tillvaro här har iallafall min familj kommit nu och förutom deras kärlek har jag fått en fungerande kamera i mina händer. och även om tillvaron inte är bra är det fortfarande lika vackert, de första fotona finns på min dator och jag ska dela med mig av det så småningom så ni får se. promise.
.

10 kommentarer:

  1. ååh kära älskade du, jag vill inte att det ska krasa hos dig. jag finns här för dig hjärtat. varmkram.

    SvaraRadera
  2. när jag var 15 eller 16 så skulle jag åka till England i en månad och när jag kom dit kände jag att allt bara var så inihelvete fel och jag hade någon sorts panik i en vecka och allt var bara så jävla hemskt. sen fick jag åka hem några veckor för tidigt och jag grät som en galning i telefon när jag pratade med pappa och blä vad jobbigt det var.
    det känns som om det har hänt samma sak för dig.
    finaste ella. det kan bli så.
    du betyder så mkt för mig med.

    SvaraRadera
  3. finaste älskade underbara vintervarelse.
    om du kommer hem tidigare är inte jag den som klagar här. men jag är verkligen ledsen för din skull. fast å andra sidan, nu vet du mer om vad som passar dig och inte. gahh, fel tillfälle att bli pedagogisk tjej, ylva. förlåt.
    hursomhelst. jag älskar dig och tänker på dig varje dag och jag vill att allt skall gå så bra som möljigt för dig nu med allt. finaste. åh jag saknar dig så.
    kärlek.

    SvaraRadera
  4. Ella, det är klart att du ska komma hem om det känns så jobbigt. Alla förstår dig, det är ingen som blir besviken! Du har ju faktiskt klarat fyra veckor där ute helt själv, och vi är alla (mest jag) väldigt imponerade! Jag hade inte klarat det själv kan jag ju säga. Du är hemskt modig som åkt till Island, och nu har du den erfarenheten till samlingen. Om du bestämmer dig för att komma hem så hör av dig så kan vi träffas och prata. Saknar dig, kramar <3

    SvaraRadera
  5. ingen kommer bli besviken, om någon blir det så är det någon som inte förstår! we like you no matter what! ♥

    SvaraRadera
  6. Åh, fina gumman. Om det inte känns bra på något sätt så tycker jag att du kan komma hem, vill absolut inte att du ska gå sönder<3 Och som folk över redan har sagt, INGEN kommer bli besviken, vi kommer bara vara så fruktansvärt stolta över att du klarat så mycket som du har gjort.
    Om det är så att du kommer hem, så skulle det göra mig ganska glad om du ville träffas. för jag typ... saknar dig. galet mycket.
    Kärlek<3

    SvaraRadera
  7. fina stormamma
    <3<3<3<3 :'(

    SvaraRadera
  8. *tyckte iallafall att det var vansinnigt underhållande att få köpa ett utlandsfrimärke för första gången i mitt liv. hihi.*
    <3

    SvaraRadera
  9. att åka hem tidigare än tänkt är inget misslyckande. den tiden du har stått ut där på den stora ön har inte varit bortkastat, det har säkert gjort dig starkare på fler än ett sätt. (huhu)
    jag älskar dig och när du kommer hem ska vi gå en massa promenader, baka, hänga hemma hos dig och bara gosa som aldrig förr.
    du är bäst ella, detta kommer lösa sig.

    SvaraRadera