lördag, juli 2

Island del 1 - Holtsmúli

nu har jag varit hemma i snart fem dagar och det känns som att det är dags att börja presentera mitt islandsäventyr lite i bildform. jag tänkte dela upp det i fyra delar och först ut är de bilder jag har från holtsmúli, gården jag jobbade på under mina tre veckor på island. det är inte direkt några "in action-bilder", eftersom jag inte kunde ha med kameran när jag jobbade. men det är i alla fall lite som visar hur jag bodde och hur vackra hästarna och landskapet var. hoppas ni gillar't.


paddockarna med unghästar och stallet i bakgrunden





johanne och steffi utanför det lilla huset där vi bodde 
(det var alltså btw på den verandan vi satt och frös sönder när vi ville använda internet )





(hekla)


steffi, på väg ut med rödull för att valla in hästar


och johanne (som inte ville vara med på bild) i fikarummet med lilla alta 
.
egentligen blir bilderna lite för små för att man ska kunna se något, speciellt landskapsbilderna, men det får liksom inte plats med större. dagens i-landsproblem. jag känner att jag också bör nämna solrún, som visserligen inte är med på någon bild, men som var min tredje praktik- och arbetskamrat och hade en given plats i min vardag på island. icke att förglömma. 
.
nästa gång planerar jag att lägga upp bilder från vår utflykt till geysir och till gullfoss, där det även kommer tillkomma diverse natur/action-filmer med min syster-yster i huvudrollen.
to be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar