fredag, augusti 19

this is the closest I've ever been

till min och mina fellow strömmaflickors glädje fick vi i onsdags beskedet om att ett hus i bullerbyn skulle bli vårat och strax efteråt flyttade vi en efter en in i sörgården 1, namnet på vårt nya hem. ett namn ni sannerligen bör komma ihåg under det kommande skolåret! glädjen över att äntligen ha vårt egna hus är ändlös och vi har förutom att inreda vårt nya lilla bo ägnat de här tre dagarna åt att springa runt och krama alla fina personer man inte har träffat under hela sommaren, farit till tempo i sätila, haft en hög med nya gosiga lektioner, satt upp bilder på allas syskon på den nyskapade blodsband-väggen och haft kafferep med grannarna. jag har också hängt med bästa carro och ellinor, pussat på alla hundarna, varit ute på kvällspromenad med finaste lilla anna och så hade vi vår allra allra första besökare, jimmy, här i onsdags också! intensivt och asfint. 
.
michelles lilla lillasyster denise är föresten här just tillsammans med michelles lilla äckliga hund, hippie. så galet mysigt. att folk kan komma hit och hälsa på på ett helt annat sätt än förut menar jag. jag hoppas därför att alla som känner att de skulle vilja hälsa på i mitt andra hem ser till att säga det till mig! eller ja, egentligen är det bara att komma faktiskt. alla är i alla fall galet välkomna.
.
angående ettorna har jag faktiskt inte haft någon som helst kontakt med dem ännu. jag känner ingen pepp för att lära känna dem direkt. tänker att det kommer med tiden ändå. nu är de mest rädda och osäkra på sin plats, dessutom kommer det vara en liten hög som hoppar av och en hög nya som börjar så småningom, lika bra att vänta tills allt är lugnt.
.
sista lektionen för dagen är slut och nu ska jag strax åka härifrån mot staden i sällskap med rita och emma, och kanske även michelle, denise och hippie. första lilla strömmaveckan för läsåret är över och nu ligger en intensiv helg framför mig främst innehållandes en jäkla massa bussresor hit och dit innan det är dags att återvända till strömma igen på måndag. känns... fint. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar