söndag, november 13

a fabulous weekend

wow, inte ofta man bloggar klockan halv tio på morgonen, eller? men idag är en lite speciell dag. jag sitter nedbäddad i soffan hemma i marstrand, med en bricka med te, honung, juice, halstabletter, ipren, nässpray och hushållspapper framför mig. tofflor och täcke och filt på. och allt är ganska mycket mitt eget fel.

för det var en mycket rolig kväll i lerum hos emma i fredags och vi kom liksom inte därifrån när det var tänkt. jag och rita landade på strömma halv fyra på morgonen och det blev inte många timmars sömn innan vi gick upp igen klockan sju, rita för att börja jobba och jag för att jag inte kunde somna om när hon hade gått. halsontet kom redan då, och det liksom växte under hela gårdagen. kanske berodde det på för lite sömn, eller så smittades jag av någon under fredagskvällen... eller så var det en kombination!

men i alla fall, efter att jag grillat korv och varit trevlig hela lördagförmiddagen på strömmas öppet hus så beslutade jag mig därför för att åka hem direkt istället för att dra till ponnyn som ändå är nyverkad och lite ömfotad. och det var jävligt skönt att landa i ett tomt hus igår när jag äntligen kom hem. då började dessutom sömnbristen göra sig hörd och jag var lite borta de följande fyra timmarna då jag lagade mat, skrev PM till mitt tal och spelade scattergories med bianca och jenny.

så när de drog på fest vid åtta så städade jag undan lite och sen gick jag och la mig. släckte lampan kvart i nio, märkte inte alls när mor och far kom hem vid halv tolv och sov ända till åtta, efter elva timmars(!) välbehövd sömn. och nu är jag åtminstone utvilad, men dock än mer sjuk. lite huvudvärk, lite halsont och mycket snor. jag känner mig ynklig och är väl medveten om att jag i vilket fall måste till skolan imorgon för att framföra mitt nationella tal.

fast nu blev det lite väl gnälligt, faktum är att jag tycker det är rätt skönt också. det var längesen jag var så här sjuk, och det är mysigt på sitt sätt att ha den här känslan av att jag inte vill eller behöver lämna soffan på hela dagen. jag är varm och bedövad av verktabletter, och det känns ganska bra. mina måsten, att skriva klart talet, skriva talkort och plugga religion är alla möjliga att göra härifrån.

och det är faktiskt vad jag ska fortsätta med nu. men kanske återkommer jag senare med lite galna och fabulösa bilder från i fredags. fast ni får ett smakprov så länge på kvällens värd tillsammans med lille douglas som vi äntligen fick träffa!

5 kommentarer:

  1. åh love you too.
    och ja just det, det blev ett litet namnbyte där som jag nästan glömde bort... hatar när folk gör så!
    hoppas du blir friskare snart ♥

    SvaraRadera
  2. ditt nationella tal = ditt tal till nationen?

    SvaraRadera
  3. Jag älskar verkligen bilderna du tog Ella! det var så himla fint. Och jag vet att vi sa det i fredags, men du är en av de bästa personerna i MITT liv!<3

    SvaraRadera
  4. hoppas du blir frisk snart ellapella, och jag ringer dig om exakt....28 minuter! pyssar <3

    SvaraRadera