söndag, december 4

and I dreamed and I dreamed of it, of love and its opposite

waah! jag hatar itunes. eller min gamla dåliga dator. eller kanske dom båda i kombination. jag sitter så här på söndagskvällen och lägger in mina nya födelsedags-skivor på itunes, så att jag ska kunna lyssna på dom i min kära ipod under veckan. och det går lite dåligt just nu alltså. men anyway.

jag fick alltså tre små skivor. dels den fina fall out boy-samlingsskivan av min älskade faster. lycka! för dom är ändå himla fina. och sen förstås, de båda oväntade blandskivorna som kom per post till varsitt av mina hem. fantastiska. för det finns knappt något finare än blandskivor som folk gjort just till en, jag tycker verkligen det. trots att det är var tredje skivan jag fick av agnes. det är speciellt varje gång. och den är sannerligen guld. även annas mixtape är fantastiskt fint. jag har en fulländad brevvän med så vacker musiksmak. och det är så skönt att få lite nytt. ibland behövs det nytt. musikmässigt är det bra nu. jag lånade en hög spontanskivor på biblioteket för ett tag sedan, och galet vad bra det blev! speciellt sainthood med tegan & sara och love and its opposite med tracey thorn. det är så jag får hindra mig själv från att lyssna för mycket på dom, haha.

och annars är allt fint ikväll. jag har varit på en mörkerpromenad med bianca och älskade lilla ninjo som bara var så där fantastiskt oväntat bra och kravlös. vi pratade om allt och inget och det var bara så skönt. lite djur och lite fina vänner så blir det himla bra.

1 kommentar: