måndag, januari 2

new year

haha. ehm, den där nyårsaftonen då va, den var minst sagt surrealistisk.

för ja, det hela började med att jag spenderade natten innan nyår i ritas hem och hängde med hennes fina familj, som numera även består av två små bebis-råttor vid namn maverick och goose. det hela var himla himla fint. jag spöade systrarna jansson i sällskapsspel och vi skrattade massa.

sedan blev det nyårsafton och vi gjorde oss i ordning och såg ut ungefär så här:



vid två for vi in till stan med allt vårt pick och pack, handlade lite på hemköp och drog sedan till espresso house. där mötte vi upp michelle och denise, samt michelles sebastian och så småningom även kristina, och jag köpte en stor kopp te eftersom jag kände mig lite ur fas. dessutom växte den dära ångesten upp av att jag inte skulle fira nyår med alla mina allra bästa vänner hos angelica i borås, men bestämt är bestämt och det var liksom bara att gilla läget. 


sen hände någonting som får en att känna att göteborg inte är särskilt stort egentligen, när jag efter att jag kramat tjejerna hejdå vid borås-bussen vände runt och fick syn på ossian, malins vän elviras bästa vän som jag har träffat båda gångerna jag varit på sticky. så av den anledningen kändes det ändå lite bra att jag inte hade hoppat på bussen tillsammans med dom andra, och jag slog följe med ossian upp till drottningtorget där han skulle ta 4:an. 

efter att vi skiljts drog jag till hemköp för att handla cheesecake-ingredienser och hamnade sedan på en bänk på centralen med musik i öronen, eftersom jag insåg att jag inte orkade göra något annat. nelly dök upp och efter sisådär en halvtimme hoppade vi tillsammans med maria på 330-bussen ut mot strömma.

hos ellinor och carro var det partystämning, fina dekorationer, glada hundar och bra musik! jag och n gjorde cheesecake, c och e gjorde paj, maria hängde mest runt och så småningom joinade även carl oss. allt kändes fint och det såg ut ungefär såhär:





diverse gäster började droppa in mellan sju och åtta, och vid typ halv nio slog vi oss ner för att intaga den fina trerätters-middagen i vardagsrummet. förrätten gick fint, men det var någonstans under varmrätten när nelly kommenterade att jag såg lite sjuk ut som det började gå utför. jag fick gå och lägga mig på soffan en stund när jag inte orkade sitta upp längre, och efter en stund blev jag nedbäddad uppe i sovrummet istället. 

där spenderades sedan resten av kvällen med feberfrossa och huvudvärk, jättemycket kläder, ett antal filtar, värmekudde och dessutom två varma hundar som höll mig sällskap. de andra var jättesupportande, kom upp med snälla ord, piller och vatten och jag hoppas att de hade det fantastiskt roligt i alla fall! 



dock fick jag sms för en stund sedan, och både carro och ellinor hade också blivit sjuka nu... which sucks. så himla läskigt att det kom så fort framförallt. jag är i alla fall på bättringsvägen nu, ingen feber längre utan mest en massa snor. så jag peppar för att dra till anna på onsdag, och sedan my dog på torsdag, och sedan stockholm på fredag! mumma. hoppas bara att de andra tillfrisknar snart också..!

3 kommentarer:

  1. Usch, bilden på mig är hemsk!
    sv: Ne ögat stör inte på något vis, det ser bara lite äckligt ut :)

    Jo visst är det så, jag brukar sova hur länge som helst första och sista dagen jag har lov xD
    Det är väldigt mycket. Nationella, boken om mig, klassikern och lärare som aldrig är nöjda. Men sen får jag väl se det från den ljusa sidan, det är bara 6 månader kvar, och det är helt underbart!!

    Hur är det själv i skolan ? Ni har också nationella och sådant nu va ?

    Låter hur mysigt som helst! haha, ja jag såg pulkaracet, awesome video :D

    Usch, läste om din nyår, ingen vidare start på nya året/slut på gamla... Men hoppas du mår bättre nu! skickar friskhet till dig ;)

    Det hade vart galet kul om du var med, men jag och michelle planerar att ha en liten (stor ;D) fest hemma i göteve, i bygdegården framöver, något datum är inte satt än dock. Men det ska nog ske iaf, så då är du såklart bjuden! :D

    SvaraRadera
  2. Stackarn, tycker synd om dig. Men du är frisk nu?

    Jo, MyDog på torsdag, vilket tåg tar du in? Jag ska dit med Daniel ich småkusinerna som ag passar för att möta lite resterande släkt, men som sagt, kanske ta tåget in tillsammans?

    God jul, gott nytt år och allting!

    SvaraRadera
  3. älskar ritas min på första bilden alltså, oslagbar ;)
    stackarn att du blev sjuk på nyår, men fint att alla tog hand om dig så väl och tur att du var hos c och e, det var väl förmodligen mkt lugnare där än det var hos angelica <3

    SvaraRadera