onsdag, februari 8

vårt palats är ett fullkomligt kaos (true story)

idag har varit en tråkig, men otroligt chill skoldag. vi blev psykade av försäkringskassan, arbetsförmedlingen och facket, hade djursjukvårdsredovisningar och sedan fick vi sluta, vid ett! vilket vi kommer göra imorgon också. äntligen börjar det kännas att man går i trean och det är så gött som det bör vara!

efter det har det mesta som är trevligt, eller mindre trevligt, gjorts. typ som att jag har tvättat och räknat matte (mindre trevligt), ätit middag med rita, kristina och madde och suttit länge i matsalen med kaffe och bok (trevligt), facerape:at michelle (trevligt), letat skidjobb åt mig och rita (trevligt), men tyvärr misslyckats med att hitta något (mindre trevligt), smitt hemliga planer med d (trevligt) och ridit.

det sista var också trevligt, för att inte säga jättefint. jag red nämligen ut på elgur, faktiskt själv för första gången, för tidigare har jag alltid ridit mccartney ensam eller haft sällskap. men jag kan säga att vi överlevde och det var magiskt fint. inte för att det borde vara några problem eller så..! ^^

som alla hästar hade han lite separationsångest när vi skulle lämna de andra hästarna bakom oss, och eftersom jag red barbacka så hade jag varit ett ganska chanslöst offer ifall elgur hade ställt sig eller så. men han bara tramsade en liten stund, sen bar det iväg i ordentlig fart framåt istället och vi hade en fantastiskt fin liten skogstur i snön med en del trav där jag studsade runt som en studsboll och var på väg att fara av antalet gånger och en massa galopp som var helt underbar! sååå fint med pigga glada hästar som verkligen vill springa!

väl tillbaka i stallet återupptog vi klickerträningen som vi började med igår och sedan fodrade jag de hungriga hästarna och traskade hemåt mot strömma igen. awesome eftermiddag. 


johanna med elgur och stjerna i mars 2011 

2 kommentarer: