måndag, oktober 4

smärtan gör att du känner att du lever.

jag är lite sänkt dessa dagar. jag är väldigt hästlös just nu, och det påverkar mig så mycket. 
att eldhästen, älsklings-Glöd inte är hemma må vara en sak. jag saknar henne så det gör ont, himla ofta. men hon är i alla fall hos snälla Gisela och har det bra utan mig. Kongur däremot. gamla, fina Konkan. han är på kliniken i Slöinge nu. de tar riktiga prover, kollar allt. han ska stanna där åtminstone över natten. sen får vi se. ingen av veterinärerna som undersökt honom har kunnat lista ut vad hans svullnader och bubblor i pälsen beror på. nu får vi se.
kanske är det en tumör. och då vet jag inte om så mycket görs. han är ändå tjugosju år. jo visst. men tjugosju år och väldigt älskad.
så är det.
och det känns i alla fall lite jobbigt.

3 kommentarer:

  1. det där kan göra så jävla ont, det vet jag.

    SvaraRadera
  2. De kommer förhoppningsvis göra det som är bäst för honom, vad proverna än visar. Trots att det inte är det som är lättast för en själv.
    Ella, jag har försökt få tag på dig måste, måste prata! Men kan du inte ringa mig så fort du ser det här? Puss och kärlek

    SvaraRadera