onsdag, mars 16

rapport från strömma

Alltså det var verkligen länge sen jag hade så här mycket att sysselsätta mig med. Vi brukar ju visserligen säga att skillnaden mellan Rita och mig är att jag har ett liv och det har inte hon. Men herrejävlar, nu håller mitt liv på att övermanna mig. Fast på ett bra sätt tror jag.

Mycket kretsar runt mässan vi ska på med företaget på lördag, eftersom jag är den drivande parten och fixar med alldeles för mycket. Min snälla far ska i alla fall skjutsa och hjälpa till med bord och liknande under dagen, vilket känns skönt. Sen börjar nästa historiainlämning närma sig och jag borde ägna min tid åt att sätta igång med den för att inte drabbas av extrem ångest sista kvällen som jag gjorde sist. Dum grej. Samtidigt har jag också erbjudit mig att skriva en liten skylt till Dexter, skolans nya dvärgvädurkanin som vi hämtade hem igår. Megasöt. Och utöver detta har jag så många fina människor att umgås med, det är svårt att prioritera annat. Typ att jobba historia när Nicklas pratar om ekorrar. Eller att skriva hästkunskap när Kalle och Johan kommer in och avslöjar djupa saker. Ni förstår. 





Johanna och jag har haft två fina filmkvällar igår och i förrgår när vi har sett Sweet Home Alabama och Lejonkungen. Det är tur att Anna har en hög med bra film här på skolan! Vi planerar att fortsätta med Titanic som nästa film. Men det är lite galet egentligen, jag gillar ju inte så mycket att se på film i vanliga fall.. Fast just nu gör jag uppenbarligen det! Jag och Madde har en dejt någon kväll också, som egentligen skulle blivit av igår eller idag men tiden försvinner i annat som sagt.. Och jag har lovat Ellinor och Matilda att komma upp och baka hos dom i stugan, det får vi också se när det blir..!

Nu höll jag på att glömma mina töntiga sjukgymnastik-övningar också, de tar sin lilla tid varje dag, men gör jag dem inte får jag dåligt samvete. Och så försöker jag planera in turridning på Tofta med Bianca och Fanny, men vi är lite o-organiserade för tillfället och det är svårt att få till en tid som funkar för oss alla samt skjutsande föräldrar och dessutom själva Tofta..!

Men men, allt det här är ganska fina saker, vilket är bra. Jag försöker bara hitta ett system för att hantera dem allihop på en gång. Det händer också fina oväntade saker som lyser upp livet lite extra. Jag har till exempel numera en lapp med en okänd adress bland allt märkligt i mitt pennfack och någon som väntar på ett brev. Det var som sagt oväntat, men känns mycket fint. Annat oväntat var den inbjudning på te som jag fick tidigare idag. Därför måste jag nu kila min väg för fint umgänge cirka tjugo meter bort, och dessutom för att fira umgängets rottweiler som fyller år idag..!

2 kommentarer:

  1. Åh, sötnöt!
    Ville bara att du skulle veta att nu när jag bor sådär nära och bra, så är du välkommen precis när du vill<3
    Jag tänker låta dig bestämma om våran dejt, för jag kommer bara tönta i mitt nya hus.
    Slå en pling eller knacka på dörren så mottages du med öppna armar!
    Kärlek.

    SvaraRadera
  2. din lilla drift! jobba på att utveckla kattmat till i höst så min och tanyas huskatt kan få något att knapra på.. jag sitter här i den nya lägenheten och den är finare än vi någonsin kunnat ana. jag hoppas att du hälsar på mig jämt. för som sagt, mitt hem är ditt hem bästaste syster<3 och snart ses vi!

    SvaraRadera