tisdag, juni 7

JAG ÄR PÅ ISLAND NU

och jag lever! allt är bra. men tyvärr har vi bara internetanslutning ute på verandan, och ni ska veta att Island är ett väldigt kallt land, så det här kommer inte att bli något långt inlägg. 
.
jag vill bara meddela att jag har anlänt och idag jobbat min första dag på gården. det har varit massa nytt, men det är spännande och himla intressant! på gården finns över 200 hästar och jag har redan fått träna från marken med tre olika hästar idag, så jag har en stark känsla av att den här vistelsen kommer att lära mig massor om hästhantering och ridning. awesome! och alla talar bra engelska, så det har inte varit några problem att förstå de andra. 
.
idag har jag och den norska tjejen som jag delar rum med, Johanne, varit i Selfoss för att handla mat och köpa telefonkort. så snart har jag ett nytt isländskt nummer och kommer kunna höra av mig till folk utan att det kostar maaaassa pengar. great!
.
ja, det var väl ganska basic om hur allt är. nu ska jag gå in innan jag fryser sönder. men jag ska uppdatera ordentligt snart. kärlek!/e

5 kommentarer:

  1. det är mitt hus ja, där jag oftast bor nuförtiden. fast det är helt fyllt med skator och fladdermöss och råttor, och det kan man ju tycka lite olika om. och så håller det på att ramla ihop mest hela tiden men iallafall.
    åååh brev!
    vad skönt att du har det bra.

    SvaraRadera
  2. Åh jag saknar dig som bara tusan! Och jag är så in i Norden avundsjuk! Pusspusspuss!!!!

    <3

    SvaraRadera
  3. hej tönt! tänkte bara säga att jag har en blogg nu under min frankrike-vistelse.. och du tönt, ha det bäst i sommar!
    kärlek.

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅHHHHHH jag vet inte ens vad jag ska säga så jag säger kärlek och nöjer mig med det.

    SvaraRadera
  5. wow. jag behöver nog inte ens önska dig en helt galet bra sommar, för det verkar den bli i alla fall. ♥

    SvaraRadera