torsdag, juli 28

allt du behöver är kärlek.

torsdagskväll, alltid för sent.
.
jobbet kräver tillräcklig sömn, så är det. men när man har sommarlov är det svårt att veta sina begränsningar och jag är visst helst uppe lite för länge om kvällarna även fast jag blir trött trött trött dagen efter. men mitt lilla mysjobb på café zanzibars bed and breakfast kräver inte en allt för stor mängd fysisk energi och det går nog rätt bra ändå.
.
min tanke var mest en kort nulägesrapport här, en koll både för mig själv och för alla andra om vad jag gör med mitt liv. tre dagar av jobb har gått, men efter ännu en jobbdag imorgon blir jag fri för fyra dagar framåt och far till min älskade madde och hennes pojkvän för fint häng och förhoppningsvis en fantastisk hästfylld lördag. ska bli himla fint! sen finns en eventuell plan om att våldgästa rita och därefter åker jag och systern ut till morfar på onsala, äntligen! och efter övernattning där återvänder vi hemåt för att förbereda tisdagens födelsedagspicknick för min soon-to-be tjugoettåriga storasyster. maffe!
.
sen är det åter dags för jobb på onsdag och så lär det väl fortsätta ungefär på samma sätt resterande sommarlovsdagar. mysigt, på de allra flesta sätt! men som jag skrev till michelle tidigare idag, jag saknar verkligen strömma mer än någonsin innan nu. jag längtar efter att få återvända till vårt älskade lilla paradis, vårt sinnessjukhus, vårt hem. och om knappt tre veckor är det dags, det är ingen tid alls och det kommer komma tids nog. mhhh.
.
så jaaa. nu vet jag inte vad jag skulle kunna skriva mer, därför ska jag avsluta det här och kraschlanda på min säng för att få mig lite sömn. 

2 kommentarer:

  1. först läste jag att du blev far till madde.
    men..
    så var det väl inte? väl?

    SvaraRadera
  2. måste bekänna att jag tolkade den meningen på samma sätt som agnes. knus.

    SvaraRadera