lördag, februari 18

lyckotrådar


sista sportlovsveckan lider nu mot sitt slut och efter att än en gång ha gjort den långa bilfärden hem sitter jag åter i min säng i marstrand. åter i kontakt med omvärden via den där datorn. veckan har varit ungefär precis som vanligt i den lilla stugan i tänndalen. vi har åkt skidor, pusslat, skottat, diskat, sovit och åkt ytterligare lite skidor. men självfallet har vi också fått umgås med fastern och hennes mångfald av djur, även om det mest är  hästarna som fastnat på bild här nedan. 

i hagen är det nämligen vissa som tar för sig lite mer om man ämnar stiga innanför eltråden, som synes på bilderna. två 1 ½-åringar som inte ska nämnas vid namn. eller jo, den mest framträdande, det vita (gula) monstret heter hetja och den vackra bruna på slutet är drifa. och schtekarna på den övriga hästbilden är glód, thor och gaur. de tre andra höll sig utom fotandet. inte lika desperata, lite mer mogna. men så är de ju också lite äldre och lite mer chill.

ska jag nu fortsätta vara pedagogisk och förklara för ovetande så är de poserande ungdomarna (alltså inte de som är mina små föräldrar..!) på bilderna som följer mestadels syskonen skåreby, samt deras bihang lukas och alice. för till min lycka bestämde familjen sig för att spendera sportlovet i ramundberget och vi fick därför till en fin utförsåkardag tillsammans med dom där i onsdags, då jag fick byta ut föräldraumgänget mot lite mer jämnårigt sällskap ett tag! skönt. och det är väl pretty much it. 

annars är det skönt att vara hemma igen på sitt sätt förstås, och två roliga, speckade veckor följer nu i mitt liv. fast just just nu ska jag faktiskt sova. såååå, kärlek och godnatt!




















3 kommentarer:

  1. Hetja alltså, sån jäkla attention whore! sjükt...

    SvaraRadera
  2. sv: haha! Jo du vet ju faktiskt vad de hemliga planerna handlar om ;)
    Jag försöker komma på lite gojjs hur jag ska få ihop det, i och med att jag har skola samma dag. Men det ordnar sig ;)

    SvaraRadera
  3. OH HERRE MIN SKAPARE VILKA FINA BILDER PÅ HÄSTARNA ELLA!!!
    tillskillnad på bilderna på mig. ser jag ut sådär?

    SvaraRadera