måndag, maj 21

helghäng in le home ♥

nyligen hemkommen från kvälls-springtur med min gulvita fulhund, nyduschad, trött och nöjd! helgen har bjudit på diverse spex och jag tar därav en liten avstickare i dublin-sagan för att berätta om de senaste dagarna. 

till att börja med har jag satt igång att jobba hos annelie på hennes lilla café och bed and breakfast igen och haft två mjukstarts-dagar fredag och lördag. känns bra och jag är peppad på att få göra nytta och tjäna lite pengar i sommar! 

vidare har min helg innehållit ett fint kvällshäng med koffe i fredags, då vi lagade middag, pratade och promenerade i solen på marstrandsön med ninjo. mycket mysigt! även i lördags fick jag finbesök, dock lite mer långväga ifrån. eftersom jag jobbade ändå till sju så kom de och hämtade upp mig från jobbet, simon, victor och anna alltså, mina fina små äckliga vänner från skogarna bortåt alingsås.

glädjen att träffa dom var stor, och framförallt anna, det är helt galet vad jag har saknat att träffa henne under de här två veckorna vi har varit ifrån varandra! vi var helt galna till en början. skrattade oavbrutet, knödde ner oss i en skrinda och körde in i ett staket, sjöng på fin musik och var allmänt glädje-störda. 

sen hängde vi i alla fall i mitt hem hela kvällen, gjorde en grym spellista med fin musik, drack lite spexig alkohol, pratade massor, spelade spel (och jag briljerade, såklart), tog fula foton och sen däckade vi, alla fyra i min säng faktiskt. dock var det en ohållbar lösning insåg vi efter ett tag, men det var värt ett försök..! galenskaperna såg ut ungefär så här:











på morgonen blev det sedan frukostmys med nybakade scones, promenad till konsum och ronja rövardotter-tittande, innan simon och victor tog sitt pick och pack och for hemåt.


kvar blev anna, eftersom vi ville hänga mer och hon ändå hade fritidskort och inte mycket andra planer! så jag tramsade runt och städade medans hon chillade i soffan, sov lite, snorade och hostade (för hon var sjuk alltså, tönten). när vi var klara med det tramsade vi runt, handlade, åt mat med le family, chillade och sen sov vi! 

och idag har vi mest ätit frukost länge, anna har lagt upp alla fulbilder på facebook medans jag har städat klart och sen har vi bakat megagoda cupcakes, som vi använde all vår fantasi till att dekorera så spexigt vi kunde. vid fem hoppade anna dock på bussen hemåt med sitt pick och pack och en låda med fyra små cupcakes, som nästan klarade resan hem (^^) efter de rapporter jag fått..! fin fin fin helg, med godingar.


1 kommentar:

  1. Låter som en härlig helg! Men du sa något om att nästa del av Dublin skulle komma ut? Jag väntar spänt, älskade vän!

    SvaraRadera